رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی با اشاره این که در هفته پیش‌رو در بیشتر مناطق کشور خبری از بارش باران و وزش باد نیست، گفت: با پایداری جو شاهد انباشت آلاینده‌های جوی و افزایش شاخص آلودگی‌هوا در کلانشهر‌های کشور خواهیم بود.
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی با اشاره این که در هفته پیش‌رو در بیشتر مناطق کشور خبری از بارش باران و وزش باد نیست، گفت: با پایداری جو شاهد انباشت آلاینده‌های جوی و افزایش شاخص آلودگی‌هوا در کلانشهر‌های کشور خواهیم بود.
کد خبر: ۱۴۳۸۲۴۶

به گزارش جام جم آنلاین، صادق ضیاییان درباره شرایط جوی هفته پیش‌رو عنوان کرد: براساس اطلاعات نقشه‌های هواشناسی در روز‌های آینده در بیشتر مناطق کشور شاهد بارش باران نخواهیم بود.

وی ادامه داد: امروز شنبه و فردا یکشنبه در بیشتر مناطق کشور بارش باران را نخواهیم داشت.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه احتمالا بارش‌های بسیار خفیفی را در برخی ارتفاعات کشور خواهیم داشت، بیان کرد‌: در واقع نبود بارش را تقریبا تا اواخر هفته در کشور شاهد خواهیم بود.

ضیاییان با اشاره به اینکه نبود بارش باران و وزش باد سبب پایداری جو در اغلب مناطق کشور خواهد شد، در گفتگو با جام جم آنلاین توضیح داد: به این ترتیب در کلانشهر‌هایی مانند تهران، البرز و مشهد آلودگی هوا افزایش پیدا خواهد کرد.

وی عنوان کرد: انتظار داریم که این هفته در تهران دست‌کم تا روز سه شنبه شاهد پایداری جو باشیم و به این شکل انباشت آلاینده‌ها سبب افزایش شاخص آلودگی هوا خواهد شد.
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی درپاسخ به این پرسش که آیا در روز‌های پیش‌رو تغییری در دمای هوا اتفاق خواهد افتاد؟ نیز بیان کرد: دمای هوا تغییر قابل ملاحظه‌ای نخواهد داشت.

هشدار به گروه‌های حساس

هفته خاکستری کلانشهر‌ها | تا پایان هفته از باد و باران خبری نیست

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران نیز نسبت به افزایش آلودگی هوا در تهران هشدار داد و گفت: با توجه به پایداری جو به افرادی که جزو گروه‌های حساس هستند، توصیه می‌شود که در روز‌های آلوده از تردد‌های غیر ضروری خودداری کنند.

‌حامد یزدی مهر افزود: انتظار می‌رود تا ظهر دوشنبه ۱۱ دی ماه در نیمه جنوبی و مناطق مرکزی استان تهران با روند افزایش آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا مواجه باشیم.

وی با بیان اینکه از توصیه‌های همیشگی و مکرر مدیریت بحران در مواقع آلودگی هوا کاهش تردد‌های غیرضروری به ویژه برای سالمندان، کودکان، بانوان باردار و بیماران قلبی و تنفسی، پرهیز از فعالیت‌های ورزشی و طولانی مدت در فضا‌های باز است، افزود: مدیریت منابع آلاینده ثابت و متحرک نیز از موارد مهمی است که باید مورد توجه ویژه قرار داشته باشد.

به گزارش جام جم آنلاین اطلاعات شرکت کنترل کیفیت هوای تهران نشان می‌دهد که شهروندان در این کلانشهر از ابتدای سال تاکنون ۷۹ روز ناسالم برای گروه‌های حساس و ۱۰ روز ناسالم را تجربه کرده‌اند. در این مدت ۹ روز شهروندان هوای پاک و ۱۸۷ روز نیز هوای قابل قبول را تجربه کرده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها